מאחורי הקלעים של מוזיאון הסוסים

ינון בן דוד, בוגר קורס ויריי לסקצ'אפ, מציג ומתאר את תהליך היצירה מאחורי הקלעים של פרויקט ייחודי בו תוכנן מרכז רכיבה על סוסים, המשלב בתוכו עיצוב חללים פנימיים כגון מוזיאון סוסים, חנות ציוד ומזכרות ומתחם חוויתי לילדים וכן תכנון מתחמי פעילות חיצוניים כגון סככת רכיבה ספורטיבית ואורוות ומרפסות חיצוניות. הכל מבוצע בסקצ'אפ ומרונדר בויריי לסקצ'אפ.

בראשית דברי אני רוצה להודות לרונן, עמרי ולשאר אנשי הצוות שנתנו לי את ההזדמנות לשתף את אחד מהפרויקטים המעניינים שתכננתי בתקופה האחרונה.

מדובר בפרויקט ייחודי של תכנון מרכז רכיבה על סוסים המשלב בתוכו עיצוב חללים פנימיים (מוזיאון סוסים, חנות ציוד ומזכרות ומתחם חוויתי לילדים) ותכנון מתחמי פעילות חיצוניים (סככת רכיבה ספורטיבית, אורוות ומרפסות חיצוניות)

ללקוחות היה חשוב שעולם הסוסים יהיה החלק המרכזי בפרויקט ולכן היה חשוב לנו כמשרד ליצור חללים מינימליסטים ונקיים בבסיסם, הבאים לידי ביטוי בבחירת החומרים והצבעים על מנת לתת במה לפריטים המיצגים את עולם הסוסים.

בנוסף, מכיוון שמדובר בפרויקט תיירותי ניתן דגש רב לתכנון וחשיבה על זרימת הקהל בחללים ובמתחמים השונים דבר המהווה אתגר בפני עצמו בכל הליך התכנון.

m-1

תחילת עבודה עם רפרנסים

כשהתחלתי את עבודת התכנון עבדתי על פי פרוגרמה שבניתי עם הלקוח אך יחד היה חשוב לשאוב השראות ממקומות דומים בעולם, הסקיצות הראשונית התבצעו בצורה ידנית עד שעברו לתכנת שרטוט לאחר מכן ייבאתי את השרטוט לתכנת סקטצ'אפ ושם המשכתי את התכנון ובחנתי אותו בתלת מימד.

t-11 t-10

מוזיאון הסוסים

בתכנון המוזיאון היה חשוב לי להשתמש בחומרים טבעיים וגולמיים כדי לתת את הבמה לאלמנטים המוצגים, ריהוט בחלל העשוי עץ מלא וטבעי, הרצפה מבטון מוחלק וגלוי והתקרה משעם בשילוב גופי תאורה העשויים ברזל.

m-11

m-2

התנועה וזרימת הקהל בחלל המוזיאון תוכננה ע"י הצבת הריהוט בחלל והוא זה שמתווה את מסלול התנועה.

m-3

סכמת התאורה

מטה תוכלו לראות את הגדרות התאורה השונות בחלל:

t-7t-6t-5

"תאורה נכונה מעצבת חלל"

בפרויקט זה במיוחד, היה חשוב מאד לתת דגש על נושא התאורה והאיזון הנכון בין תאורה טבעית למלאכותית מכיוון שמדובר בחלל תצוגה של פריטים ייחודים.

בהדמיה זו יצרתי פוזיציות תאורה מאוזנות המחזקות את הרעיון התכנוני.

m-4

חומרים

כשמדובר בחומרים, חשוב להתייחס לרפרנסים מהעולם האמיתי לפני שצוללים להמחשה שלהם.

ביצירת ההדמיה היה חשוב לי להראות את האמת שבחומרים :

  • זכוכית – עובי החומר והעיוות שנוצר בעקבותיו נותן לזכוכית מראה אמיתי וחי.
  • ברצפת העץ – נתתי דגש על מפת reflection ומפת bump במינון המדויק ביחס למראה אותו רציתי ליצור בחלל.

t-3 (1)

t-2

בחלל הילדים משולבים פריטים רבים ומורכבים המשלבים בתוכם עולם צורני וצבעוני.

y-2

מרבית הפרטים הגיעו כבלוקים מוכנים שעליהם עשיתי עבודת התאמה הן בצורה הן בחומר והן בצבע.

t-4

skp-60

skp-70

skp-100

skp-80

על מנת ליצור תחושה רצויה ומדויקת לסצנה שאנו רוצים להציג בהדמיה יש לתת דגש על הגדרות הסביבה.

w-10

בפרויקט מסוג זה השימוש בכלי ההדמיה הוא חשוב מאין כמותו, היכולת להציג את הפרויקט בצורה מדויקת ומציאותית, גרמה גם ללקוח וגם למשקיעים להאמין בפרויקט והכווינה אותם למקומות הנכונים. היכולת להראות את הדברים כבר משלב מוקדם מאוד, ממנף את הצלחתו אל מול הגורמים השונים.

ינון בן דוד
ינון בן דודאדריכלות, עיצוב פנים, תכנון נוף והדמיותפייסבוק

בואו ללמוד מהטובים ביותר!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.


 

1 תגובה

כתוב תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים