מאחורי הקלעים: מוזיאון סרמיאנטוֹ

דיוויד סנטוס הוא לא אורח חדש בבלוג, בעבר הוא כבר פרסם כאן מאמר פופולרי מאוד – מאחורי הקלעים של בית לוגאנו. היום הוא משתף אתנו את התהליך שמאחורי יצירת הפרויקט של מוזיאון סרמיאנטוֹ בסטודיו שלו. כדי לשחזר את המונומנט ההיסטורי הלאומי הזה שנמצא בפרבר הצפוני של בואנוס איירס, ארגנטינה, דיוויד והצוות שלו השתמשו בסקצ’אפ, ויריי לסקצ’אפ ובתוסף החדש לסקצ’אפ – Skatter, בכדי לפזר את כל הצמחייה במקום.

במאמר זה דיוויד מציג לנו את התהליך מתחילתו ועד סופו. תיהנו!

אנו מתחילים כשאנו כבר חושבים על הסוף. למעלה ניתן לראות תמונת תקריב, וכאן מופיעות תמונות נוספות מפרויקט זה.

מבוא

ראשית, ברצוני להודות לרונן על ההזדמנות לכתוב בבלוג שלו בפעם נוספת. אני מעריץ גדול שלו זה כמה זמן ורכשתי בו ידע רב על עיבוד מודלים וגם, החשוב מכל, על הטכניקות. כמו כן, אני מבקש להביע את התפעלותי מהמאמץ הגדול של תומאס ורונן שיצרו תוכנה מדהימה כמו Skatter. בלעדיהם פרויקט זה לא יכול היה לצאת לפועל.

אחרי הפרויקט בית אגם לוגאנו, רציתי לעשות פרויקט נוסף שינצל את כל הכלים החדשים שהתוכנות סקצ’אפ וגם ויריי לסקצ’אפ מציעות. בנסיעות האחרונות שלי לארגנטינה גיליתי מקום מדהים עם "בית בכלוב". העובדה שמצאתי מבנה כל-כך מעניין ממש סמוך לנהר סקרנה אותי מאוד, הוא משך מיד את תשומת לבי. המוזיאון בית סרמיאנטוֹ הוא בית היסטורי שמשומר בתוך כלוב קריסטל. מדובר ביצירה של מבנה אדריכלי לשם הגנה על מבנה אדריכלי אחר. אחרי שחזרתי הביתה, התחלתי מיד לעבור על הפרויקט עם הצוות שלי. הפרויקט דרש צמחייה רבה, והתוסף החדש Skatter לסקצ’אפ התאים לכך באופן מושלם.

אודות הפרויקט

בית סרמיאנטוֹ הוא מונומנט היסטורי לאומי שנמצא בפרבר הצפוני של בואנוס איירס, ארגנטינה. הנשיא ה-7 של ארגנטינה בנה אותו בתור בית מגורים בשנת 1855. בשנת 1966 הוא הוכרז כמונומנט היסטורי לאומי, וכיום הוא משמש כמוזיאון.

סימוכין

תמיד חשוב לאסוף סימוכין טובים כדי שתוכלו להתחיל לעבוד על פרויקט. התמונות שהצלחתי לצלם באתר היוו התחלה מצוינת. כמה פרטים חשובים שצריך לקחת בחשבון:

  • מידות.
  • סוג הצמחייה והצפיפות שלה.
  • תנאי התאורה והצללים.
  • חומרי הזכוכית וצבע המים באתר.

סימוכין (קולאז') :

sarmiento-reference-collage

SketchUp ומידול תלת-ממדי

הצעד הבא בפיתוח מודל ב-SketchUp היה לאתר את המקום ב-Google Earth, על מנת לאשר את המידות ולצפות בקונטקסט של הפרויקט. עכשיו נציג פירוט של המודל הסופי ב-SketchUp.

קונטקסט

sarmiento-seq-1-context

המזח

sarmiento-seq-2-pier

התאורה החיצונית

sarmiento-seq-3-exterior-lights

הגשר הפנימי

sarmiento-seq-4-internal-bridge

הבית

sarmiento-seq-5-house

המבנה החיצוני

sarmiento-seq-6-exo-structure

גידור הזכוכית

sarmiento-seq-7-glass-enclosure

חשוב מאוד לתת תשומת לב מיוחדת לפרטי המודל, כדי שהוא יהיה ריאליסטי:

Skatter – תוסף הפיזור החכם לסקצ’אפ

הצעד המאתגר ביותר בפרויקט זה היה שילוב הצמחייה, מאחר שהיא הייתה חלק חשוב ביותר מתהליך שחזור האתר. באשר לסוגי הצמחייה שמצאנו באתר, להלן התמונות באיכות נמוכה שבהן השתמשנו בפרויקט.

sarmiento-skatter-proxy

ברגע שבחרנו בתמונות באיכות נמוכה, התחלנו למצוא דרכים שונות לפזר את הצמחייה ולקבל צמחייה צפופה.

חילקנו את התהליך לשלושה שלבים :

דשא

sarmiento-skatter1-low

sarmiento-skatter1-low-grass

sarmiento-skatter1-medium-grass

שיחים

sarmiento-skatter2-med

sarmiento-skatter2-shrubbery

עצים

sarmiento-skatter3-high

sarmiento-skatter3-trees

הנה תצוגה מלמעלה של שלושת סוגי הצמחייה כפי שהם מוקמו באתר.

sarmiento-skatter-skatter-top

הכלי שבו השתמשנו יותר מכולם לפיזור הצמחייה היה התוסף Skatter, כפי שכבר הזכרנו. להלן כמה הגדרות שבהן השתמשנו בתהליך שלנו.

sarmiento-skatter-skatter-grass2

sarmiento-skatter-skatter-grass

חומרי התיווך משתנים בהתאם לסוג ולפריסה הכללית.

חומרים

לאחר שסיימנו את המידול, הצעד הבא הוא החלת החומרים.

חומרי כלוב הקריסטל הם למעשה חומרים סטנדרטיים עם שכבה מחזירת אור.

העץ הוא שילוב של BRDF וחומר סטנדרטי, בהתאם לפרטים הנדרשים.

מבני האבן מורכבים מ-BRDF עם רמות פירוט שונות.

החומרים האחרים שבהם השתמשנו הם חומרים דו-צדדיים לתאורה חיצונית, רעפים ומים.

תאורה

גם התהליך של יצירת התאורה כולל שלושה שלבים חשובים:

התאורה החיצונית מורכבת למעשה מנורות עגולות קטנות, עם חומר דו-צדדי וכדור מאיר בתוכן. שתיים מהן ממוקמות בכניסה, והשאר פוזרו במודל באופן אקראי.

sarmiento-lighting-1-exterior

 

sarmiento-lighting-sphere-ds

התאורה הפנימית מורכבת בעיקר מנורות כדוריות.

sarmiento-lighting-2-interior

sarmiento-lighting-sphere-interior

תאורת הרפלקטורים שנמצאים בתוך כלוב הקריסטל היא מקור התאורה העיקרי באתר. היא מהווה שילוב של נורות ספוט, נורות מלבניות וחומר פולט אור.

sarmiento-lighting-3-reflectors

sarmiento-lighting-rectangular-spotlight

הגדרת התאורה הסופית :

sarmiento-lighting-4-total

התאורה הגלובלית שהושגה באמצעות V-Ray Dome Light לאחר טעינת HDRi 1957 Dusk Clear של פטר גוטרי.

sarmiento-lighting-hdri

קומפוזיציה ורינדור

כמו תמיד, מסגור הוא היבט בסיסי של קומפוזיציית תמונה, למטה תוכלו לראות את תהליך המסגור של התמונות הסופיות.

sarmiento-framing-nocturna1

sarmiento-framing-diurna3

sarmiento-framing-diurna2

sarmiento-framing-diurna1

הגדרת הרינדור לתמונות באור יום ובשעות בין הערביים.

עיבוד לאחר הפקה

sarmiento-postwork-vfb-channels

שלבי העיבוד שלאחר ההפקה:

  1. קומפוזיציה בפוטושופ (שכבות של צילום מסך).
  2. תיקון שגיאות רינדור (רינדור RAW)
  3. תיקון צבעים (השוואה).
  4. רמות צבעים ובהירות (השוואה).
  5. ראיית צבע (אפקטים).
  6. אפקטים צילומיים (גימור התמונה).

כדי לתת לתמונה מראה וינטאג', השתמשנו בתוכנת NIK להחלת אפקטים של סרט צילום, לכלוך ושוליים מעומעמים.

לפני ואחרי העיבוד שלאחר ההפקה

sarmiento-postwork-before-and-after-post

לבסוף, אני מבקש להודות לכל חברי הצוות של Lab Visualización ששיתפו פעולה בפרויקט זה: אלכס, דיוויד, ג’סיקה, פרנסיסקו ואסטבן.

אשמח לענות על שאלות נוספות שלכם… פשוט שאלו במדור התגובות למטה.

דיוויד סנטוס הוא אמן תלת-ממד מאקוודור. הוא למד אדריכלות באוניברסיטת סאן פרנסיסקו בקיטו במשך 5 שנים. הוא התחיל להשתמש ב – SketchUp מההתחלה, ו-ArchViz הפכה לתשוקה שלו. הוא מתמחה בהדמיית תלת-ממד ועובד באופן עצמאי משנת 2014, בעיקר על פרויקטים מקומיים.

בואו ללמוד מהטובים ביותר!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.


1 תגובה

כתוב תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים